Wednesday, January 28, 2009

Kalaokeh yang best!!!!


I just watched Maut with my 2 other friends Banod and Shaft.. The movie was OK..(ehh asal tetibe ckp cam mat saleh ni..hehe)..Cite ni byk memberi pengajaran dan keinsafan ..tp yg x best watak2 dlm cite ni tak berkaitan antara satu sama lain..penceritaan dlm pemyampaian mesej kepada penonton berjaya tp jalan cerita biase saje..Cuma cerita ini nmpk menarik sbb dilakonkan oleh pelakon2 yg hebat seperti Que Haidar,Linda Jasmay dan Sabrina Hasan..kepada gadis2 yg tak bertudung yg nak tgk Maut dinasihatkan memakai tudung sebelom masok panggung wayang yer.. Pkai selendang ala2 datok Ct pon xpe sbb nanti ade adegan2 yg tak sanggup anda lihat.. Actually bukan psl cite maut yg aku nak cite tp psl karaoke..

Lps kitorang tgk maut..we all dinner kat McD midvalley.. Alhamdullilah skang dah ramai sket org mkn kat McD.. Hentikanlah boikot McD sbb kite meruntuhkan ekonomi org melayu dan negara malaysia jugak..boikot ni x memberi kesan langsong kepada Isreal tu tp menjatuhkan ekonomi negara kita sendiri.. Ehh tersasul la plak..aku klu bab2 ni semangat..hehe.. OK balik kepada cite dinner kat McD..actually sblm mkn kat McD aku dah ajk shaft dan Banod lepak Shah Alam..lepak mane lagi klu bukan kat Pakli..huhu.. Lps mkn kat McD kitorang pon gerak ke Shah Alam utk lepak2 dgn Enon,Amoi Bibi,Suhaimi dan Zogorina..

Tepat kol 9 kitorang dah tercegat kat Pakli.. Skali derang x sampai2 lagi..janji kol 9..ni lah org melayu..(chehhh padahal aku pon selalu lambat)..kitorang yg jauh dr midveli tu pon bole sampai dulu..biase lah masing2 pasang susuk kat muka nak pi pakli kan..x kan nak pkai tshirt sarawak buruk dgn boxer je kan? :P(mcm yg selalu si enon pkai kat umah tu..hehe jgn marah dek non)..dlm 9.30 barulah masing2 terkedek2 masok kat pakli..si enon pkai susuk kat bibir..si amoi pkai susuk kat muke.. si zugorina aku x pasan plak.. tp tgk dia jalan cam semacam je bontot dia tu..haha kat situ kot :P..

Kat pakli si enon dgn suhaimi je yg mkn.. Kesian enon Chicken Chop dia kena pau dgn anak2 ayam..ahha.. enon dgn baik hati siap suapkan lagi.. ahha susah tau enon nak suapkan org.. sepanjang kenal dgn dia.. x penah dia suapkan..baik jugak kak enon ni sbnrnya (chehhh tetibe amik hati...lps ni bole suh dia suapkan pizza plak..kikiki).. tgh dok lepak2 tu tetibe zugorina tanye.. "weh lps ni korang buat ape?ape plan?"..aku mmg xde plan pape.. tetibe dia sebut psl karaoke..aku ape lagi.. bagai pucuk dicita ulam mendatang la kan..aku teros ckp OK je sbb dah lama x karaoke plak tu..hehe.. patu si Zugorina pon kol tmpat karaoke tu..nama tmpt tu Music Box kat Quality Hotel Shah alam..Mase kol tu org tu ckp full..pkl 12.30 br ade kosong.. mase tu br kol 10.3o.. x kan nak tggu 2 jam kat pakli.. patu si amoi dah cam malas nak gi sbb esok tu dia keja.. patu kitorang decide gamble je pegi awal dgn harapan ade kosong laa..


Patu tetibe si enon nak terberak la pulakkk..mcm2 si enon ni..patot la mase aku ddk sebelah dia bulu roma tgn dia cam naik je.. cover line menahan kentot la tu kot..tu la agaknya dia lupa letak susuk bontot kot..wakakaka.. patu kitorang pon sume berkumpul kat umah enon.. sementara tggu dia Qada hajat..kitorang sempat lagi main buai kat dpn umah dia.. haha mcm budak2 plak.. lebih kurang 20min camtu esh kuar dgn muke berseri2 br lps berak..kuar2 tersengih2 wangi je..

Kitorang decide naik satu keta je..since kitorang bertujuh.. kitorang naik keta mak si enon avanza.. best giler rase cam balik kmpong plak.. sampai je kat Music Box tu.. aku pon teros tanyer kat kaunter.."kak ade kosong lagi tak?.. kakak tu bole plak tanyer aku "kosong ape dik?".. ape punyer soalan la kakak ni tanyer.. sib baik aku ni penyabar orgnye.. chehh.. patu kakak tu ckp.."dik bole tggu jap tak?" 11.30 br ade kosong"..kitorang pon tggu la jap.. sbb mase tu pon dah kol 11.10.. alang dah sampai tggu 20 min je..

Tepat kol 11.30 kakak tu pon panggil.. kitorang pon masok la bilik 18.. sblm sampai enon dah bgtau awal2.. "ko jgn expect tmpt ni mcm Redbox Pavi.. tmpt ni selese berpatutan la dgn duit yg kite byr rm3.50 sejam sorang.." aku pon ok je janji dpt nyanyi live..haha..dia punye video clip pon bukan video clip penyanyi asal..ntah model2 zaman bile pon aku xtau..so paham2 je la..kdg2 senikata lagu pon salah ejaan.. haha tak kesah la janji tempat dan bilik dia selesa..aku pon masok2 je teros pilih lagu wajib "Sonata Musim Salju"..

Aku artis pertama yg buat persembahan mlm tu.. chehhh...lepas tu masing2 tak hengat dunia tak nak lepas mic..dah la mic ade 2 je.. lagu org lain pon depa dok balon nyanyi gak.. yg best tu siap ade penari latar tak diundang.. si Zugorina la ketua.. Ye la dulu si zugor ni kan bekas penari kelab malam..huhu.. aku dgn banod mengikot je..haha.. Si amoi poyo je mule2 x nak pegi konon.. skali dia yg semangat nyanyi sampai x ingat nak balik..

Tapi sayang kitorang x dpt dgr sore mahal abe suhaimi..suruh nyanyi x nak..x tau la dia malu ke ape.. tp aku rase dia segan kot tetibe mase tgh2 feel nyanyi terkeluar plak slang makang ikang dia tu.. hahahaha.. pkl 2.30 pagi kitorang pon blah sbb tmpt tu pon dah nak tutup.. Walaupon Music Box tu tak la sehebat Redbox Pavilion tp puas hati sbb momento bersama kawan2 tu yg paling best dan happening giler.. tp sayang kitorang x sempat nak amik gmba sbb masing2 gigih berebut2 mic nak nyanyi.. aku plak dpt tido brp jam je sbb kol 6.30 pagi dah nak kena bangun ade family day kat sg Congkak..

BEST BEST BEST

Salam
maTHius

No comments:

Post a Comment