Wednesday, January 14, 2009

Cebet Rebet




Hari ni aku MC sbb kena cebet rebet..aku start cebet rebet pkl 12 mlm td.. ingatkan cebet rebet biase2 je.. aku pon mkn la pil chit kit teck on..skali selang sejam asik nak pi jmpa Doktor Tan je..tak bleh jadi ni..sampaikan Doktor Tan dah bosan dgn aku.. Dp kol 12 mlm sampai kol 6 pagi ade la dlm 6 ke 7 kali aku jmpe Doktor Tan tu..sampaikan Doktor Tan suh aku tido situ je..Lalu dgn panjang akalnya aku pon terpikir,camne ekk nak gi keje klu camni.. aku pon dgn sepantas kilat teros sms ofismet aku si Anna aka Rihanna pkl 6 pagi tu jugak.. aku sms dia bgtau yg aku MC arini.. Mula2 cam malas nak gi clinic.. skali makin menjadi2 plak cebet rebet aku ni..aku pon pegi la clinic..Nama clinic tu Klinik Aminah..Aku pon mcm biase la kol mak aku nak tanyer jalan(walaupon dah byk kali pegi asik x reti2 jalan nak gi clinic tuh..haizz nyanyuk betol aku ni..)..mak aku pon ape lagi..nyot nyet nyot nyet semangat bagi direction..padahal aku bukannya cncentrate sgt ape yg mak aku ckp.. haha giler ape tgh menahan sakit mcmane la nak cncentrate kan dgn berry dihujung tanduk kan.. Akhirnya aku sampai jugak kat Klinic Aminah walaupon asik tersilap lorong(dah la minyak aku dah E..aduhhh sib baik sempat).. masok2 je clinic tu aku tgk cam ade lagi 5 patient yg tgh tggu.. lama jugak la tggu.. sempat la ber-sms dgn si anud aka Banod.. si banod la yg rajin melayan sms dgn aku..klu mlm2 kat YM..haha.. selang 4~5 sms dgn banod..nama aku pon dipanggil..aku suke Doktor ni sbb dia lembot je mcm ibu mithali gituh..satu family klu sakit mmg akan jmpe dgn Doktor ni..lps dah check2 sume doc pon bagi la ubat sakit perot,cebet rebet &garam rehidrasi tu dannnnn yg paling penting surat MC yer.. Klu xde surat MC ni ape bukti aku nak tunjuk kat boss aku esok kan.. haha x pasal2 je kang kena masok dlm bilik boss free2.. patu Doktor tu pesan dgn lembotnya.. "Aizat,balik ni mkn bnda lembot2 je tau..jgn minum susu..nanti lagi terok"..aku pon menganggok jela padahal sblm dtg dah baham roti canai yg abg aku beli.. Balik je dr Clinic aku teros baham KFC plak sbb dah lapar tahap gaban..yer arr mase tu dah kol 1..aku pon order beger KFC yg kecik cam hanjeng tu,potato wedges dgn whipped potato dan air Teh o panas...dah kenyang aku pon mkn la ubat..

Alhamdullillah lps mkn ubat ade la kurang sket... Fuhhhh legaa dah xde gi toilet selang sejam lagi..patu ape lagi sempat lah aku gi cuci keta.. pi tukar rim keta aku yg bengkok tu.siap buat alignment dgn balancing skali cukup..haha..bukan senang nak cuti kan..peluang keemasan ni patot digunakan sebaik mungkin.. huhu

Moral of the story.. Jagalah pemakanan..jgn men tibai je bile mkn dan jgn lupa baca doa mkn..huhu.. aku rase lah punca aku cebet rebet ni maybe sbb mkn Nasi Ayam Penyet mase lunch smlm..punye la heaven makan smpai aku pi balasah sambal pedas tu sampai abis... padan muka aku!!!

Nota kaki: Cebet Rebet =kena tanye banod.. ahha

Salam
maTHius

No comments:

Post a Comment