Monday, February 9, 2009

Busan aku dgn penat

Dah lama plak tak update blog..hehe..biase la bisnesman busy uruskan bisnes kat obersi..Sejak dua menjak ni aku cam letih giler.. dah 2 minggu asik ulang alik Melaka je..buat ape kat melaka tuh?hehe ade la buat bisnes kecil kecilan jual jus jambu..
Sbnrnya aku ade keja sket kat Melaka Airport.. Bile aku bgtau Melaka airport sume mcm tertanye2 buat2 muke seposen cam nak kena sepak .."eh Melaka ade Airport ke?"..katne eh?.. haaaaa tu la korang mase dulu2 Kelas Geografi tido dlm kelas.. Airport kat Melaka pon x tau.. hehe.. Airport Melaka terletak kat Batu Berendam..Airport Melaka yg lama kecik je.. tp skang ni Airport baru ni besar sket n hampir 80% siap.. So aku ditugaskan utk setup Airfield Ground Lighting Control System..atau singkatan nya AGL system... bukan PGL tau.. haha..kire dlm bahase pasar.. aku kena setup satu sistem untuk control lampu2 kat runway untuk kapal terbang mendarat dan berlepas.. bunyik cam hebat je kan.. tp hakikatnya.. penat nya Tuhan saja yg tau.. dengan keadaan Airport yg berdebu(sbb stil belom siap lagi kan)..dgn cuaca yg panas lagi.. patu bile buat testing sytem.. system tak jalan la pulak... lagi la tension kan... klu la xde org kat airport tu.. rase cam nak bogel je kat runway tu.. ahha.. tp nak buat camne kan..adat la org bekerja.. tp aku selalu ingat pesanan mak aku.. " xde kerja yg senang dlm dunia ni.. semuanya bertitik tolak dp diri kita sendiri.." Tiap2 hari kuar gelap.. balik pon gelap.. haizzzzzz nak buat camne...

Note: Hmmm rasanya tahun ni nak sambong masters laa...

No comments:

Post a Comment